Popoldnevi z Nikonom
Ljubljana, Studio V3 [>]
3. do 5. december 2024, od 14.00 do 20.00
Vsak dan vas pričakuje strokovna promocijska ekipa Nikon, pester nabor aktualne Nikon fotografske opreme z možnostjo preizkusa ter vrhunski predavatelji, ki bodo z vami delili svoje fotografsko znanje in izkušnje.
Dogodek je za udeležence brezplačen. Prijave so obvezne.
Urnik dogodka
Torek, 3. december 2024
14.00 • Začetek dogodka
14.30 • Nikon novosti in tehnologije za brezskrbno ustvarjanje • Andrej Korenč
15.00 • Lightroom Classic / delavnica • Andrej Korenč
17.30 • Videografsko ustvarjanje / delavnica • Rene Gomolj
Sreda, 4. december 2024
14.00 • Začetek dogodka
15.00 • Zakaj in kako objektivi NIKKOR / delavnica • Andrej Korenč
16.30 • “Lightpainting”/ delavnica • Tomo Jeseničnik
Četrtek, 5. december 2024
14.00 • Začetek dogodka
15.00 • Capture One / delavnica • Iztok Medja
17.30 • Pot do popolnega trenutka / delavnica • Aleks Kus
Utrinki z lanskih delavnic
Tomo Jeseničnik, delavnica:
»Lightpainting« – Kako s kreativno uporabo tehnike »svetlobnega čopiča« do magičnih fotografij?
Na delavnici se bomo seznanili (in v praksi preizkusili) s tehniko osvetljevanja po principu t.i. svetlobnega čopiča, ki zaradi svoje neponovljivosti in nepredvidljivosti, predvsem pa neomejene kreativnosti, fotografijam doda magični navdih. Na teoretičnem delu delavnice bo prikazanih nekaj učinkovitih načinov uporabe te tehnike, v praktičnem delu pa boste nekaj primerov poskušali fotografirati tudi sami (zato je priporočeno, da na delavnico prinesete svoj fotoaparat z objektivom goriščnice med 50 in 120mm ter stojalom – baterijske svetilke bodo na voljo na delavnici). Spoznali boste, kako se ta tehnika obnese na različnih materialih, kdaj jo je sploh smiselno uporabiti in kdaj ne, s kakšnimi svetilkami bomo dosegli najboljše rezultate…
O avtorju
S fotografijo se poklicno ukvarja že 30 let. Doslej je svoje fotografije objavil v več kot 250 domačih in tujih revijah ter časopisih. Razstavljal je na preko 90 samostojnih in skupinskih razstavah v 32 državah sveta. Sodeluje z nekaterimi največjimi slovenskimi in tujimi oglaševalskimi agencijami, založbami, časopisnimi hišami, oblikovalskimi studii ter nacionalnimi turističnimi organizacijami. Je avtor ali soavtor preko 300 fotomonografij, knjig in več kot 150 različnih turističnih ter poljudnoznanstvenih publikacij v Sloveniji in tujini. Njegovo delo obsega različna področja fotografije od klasične pokrajinske, still-life fotografije, naravoslovne fotografije, kulinarične in kreativne studijske fotografije, do portretov in reportaž. Pri njegovem delu ga žene težnja po čim večjem obvladovanju in razumevanju svetlobe ter kreativna uporaba le-te v fotografiji.
www.facebook.com/tomo.jesenicnik
Aleks Kus, delavnica:
Pot do popolnega trenutka
Delavnica “MOMENTI” vas popelje na navdihujoče popotovanje o iskanju popolnega trenutka v fotografiji. Skupaj bomo raziskovali, kako skozi premišljeno kompozicijo in pravilno uporabo svetlobe zabeležiti subtilne podrobnosti, ki ustvarijo pravo čarobnost v fotografiji. Udeleženci se boste naučili, kako s pozornim opazovanjem dogajanja ujeti trenutke, ki imajo moč pripovedovati zgodbe, vzbuditi čustva in ustvariti nepozabne vtise.
Delavnica je zasnovana kot kombinacija teoretičnega predavanja in prikaz primerov uspešnih praks, ki jih bomo podrobno analizirali, da bi razumeli, kako ujamejo “popolni moment”. Skozi primere bomo prikazali različne tehnike in pristope, ki vam bodo omogočili, da svoje fotografske sposobnosti povzdignete na višjo raven.
“Momenti” so namenjeni vsem fotografom – od začetnikov do naprednejših –, ki želijo preseči običajno in doseči globlje, vizualno bogate zgodbe v svojih fotografijah. Če ste radovedni, ustvarjalni in pripravljeni raziskovati nove poglede v svetu fotografije, vas vabimo, da se nam pridružite in skupaj odkrijemo umetnost popolnega trenutka!
O avtorju
Aleks in Irena Kus, poročna fotografa : Prijateljstvo naju povezuje že od otroštva, ko smo se kot otroci igrali na bližnjem igrišču. Kasneje naju je še bolj povezala ljubezen, ki je poglobila prijateljstvo in med nama stkala še globljo osebno vez. V najini ljubezni sta se nama pridružili dve, danes odrasli hčerki.
S poročno fotografijo se ukvarjava že več kot 20 let. Medsebojno razumevanje in spoštovanje pripomoreta k temu, da svoje delo opravljava strastno, profesionalno ter z veliko ljubezni do same fotografije. To se najbolj odraža v mednarodnih priznanjih in nagradah, predvsem pa v zadovoljnih naročnikih. Danes delava tako v Sloveniji kot v tujini, kjer ustvarjava eno-, dvo- ali tridnevne poroke, odvisno od želja naročnika. Tridnevna poročna slavja so najina velika strast in izziv, ki ga z velikim veseljem sprejmeva. Prav tako pa nama predstavljajo velik izziv male, intimne poroke, kjer lahko mogoče še bolj začutiš vez med mladoporočencema, med svati in prijatelji. V teh (p)osebnih trenutkih se pogosto utrne kakšna solza več, solza sreče in ganjenosti, ki iskreno razume Ljubezen.
Poročna fotografija je za naju pripovedovanje zgodbe. Je beleženje trenutkov naklonjenosti med mladoporočencema, ki ostajajo za vedno, in iskanje iskrivih pogledov med svati, ki se morda nikoli več ne srečajo. Zato meniva, da mora biti poročna fotografija vizualni zapis, ki beleži pristnost, emocije in večnost, saj je poroka edinstven dogodek. Je izkušnja, ki zaznamuje več kot le dve osebi. Prav zato so družina in prijatelji v naših življenjih zelo pomembni. In tudi pomembna vez v pripovedovanju poročne zgodbe. Takšen pristop k poročni fotografiji nama nalaga še večjo odgovornost in prinaša še več zadovoljstva, saj je za naju poročna fotografija način življenja.
To so v najinem delu prepoznali tudi drugi, za kar sva prejela številne mednarodne nagrade in priznanja. Naj omeniva, da sva bila večkrat izbrana med top 20 fotografov na svet, kot najodmevnejša pa je nagrada za drugo mesto na svetu za dokumentarno poročno fotografijo 2019, ki jo podeljuje »Photographers Keep it Real«.
Iztok Medja, delavnica:
Capture One
Programska oprema Phase One Capture One – namenjena delu s surovimi datotekami RAW posnetimi s fotografskimi aparati praktično vseh proizvajalcev – je v svetu profesionalne fotografije trdno usidrana med prevladujočimi tovrstnimi aplikacijami in je postala pravi industrijski standard.
Izjemno širok nabor orodij, obsežna podpora raznovrstnim datotečnim formatom, dovršen uporabniški vmesnik ter možnost fotografiranja na daljavo s povezanimi napravami preko aplikacije z nešteto dodatnimi možnostmi, predvsem pa vrhunska kakovost prednastavitev in nadvse zvesto občinstvo uporabnikov.
Iztok nam bo predstavil svoj pogled in svoj način dela v tem programskem okolju; od osnov, kot so uvoz posnetkov in organizacija katalogov, do postprodukcije v smislu same pretvorbe in obdelave posnetkov ter dela v načinih z uporabo plasti in mask. Spoznali bomo tudi organizacijo in potek dela na večjih in zahtevnejših projektih, uporabe na več napravah hkrati, prezentacije posnetkov klientu in trikov pri postprodukciji in komunikaciji, ki sledijo samemu fotografiranju.
O avtorju
Iztok Medja že več kot desetletje deluje kot profesionalni fotograf na področju oglaševanja. Navdušuje ga fotografiranje na lokacijah, pri svojem delu pa rad kombinira različne osvetlitve, od ambientalne osvetljave, do fotografskih bliskavic in filmskih luči. Pri svojem delu, ki je največkrat povezano s projekti snemanja oglaševalskih kampanj tuje produkcije, je sodeloval s številnimi mednarodnimi agencijami in znamkami kot so Alaska Air, Haier, Ubisoft, BMW, Lenovo, Toyota, Sony, Audi, Ford, Mitsubishi, Jacobs in drugi.
Rene Gomolj, delavnica:
Videoustvarjanje
Na delavnici bo Rene predstavil svoj pogled in način dela v butični video produkciji kot samouk, ki je svoje znanje in izkušnje pilil na terenu. Njegovo delo obsega manjše do srednje velike projekte (korporativno komercialni, predstavitveni in izobraževalni projekti).
Na praktičnih primerih se bomo osredotočili na proces dela od priprave na projekt do končnega izdelka. Kako se učinkovito lotiti kvalitetne izvedbe projekta s številčno majhno ekipo, kar večkrat pomeni, da delo izvede popolnoma sam ali v ekipi 4 – 8 ljudi.
Predstavil bo kako si poenostaviti delo in se premišljeno pripraviti na ustvarjanje videa brez kompromisa pri izvedbi in kvaliteti. Njegovo vodilo pri izbiri opreme je »lahkost« in “enostavnost uporabe“, zato je sodobna Nikon oprema s številnimi uporabnimi funkcijami njegova prva izbira.
Kako lahko 3D sledenje in »izostritev na oko« pohitri delo in omogoči osredotočanje na ostale dejavnike? Zakaj uporaba 6K/8K resolucije skrajša produkcijski čas in olajša »postprodukcijo«?
Kaj pomenijo barvni profili (N-log, …) ter prednosti internega zapisa (Raw, ProRes, …) in izbira primernejšega.
O avtorju
Rene Gomolj je ustvarjalec foto in video vsebin. Njegova pot se je začela 18 let nazaj, sprva kot športni fotograf, kasneje pa je začel delovati še na ostalih področjih in vključil še video produkcijo.
Ustvarjal je na več različnih področjih, kar mu omogoča širino pri svojem delu in sposobnost prilagajanja danim razmeram. Svoj stil opisuje kot dokumentarno-komercialni in le temu trenutno posveča največ svojega ustvarjalnega časa.
Andrej Korenč, delavnica:
Lightroom Classic
Adobe Photoshop Lightroom Classic v svetu fotografije predstavlja najbolj razširjeno programsko opremo za delo s posnetim materialom; fotografom omogoča organizacijo, arhiviranje, pretvorbo RAW>JPEG in obdelavo fotografij ter ustvarjanje predlog spletnih galerij, fotoknjig in še marsičesa.
A ključna v aplikaciji Lightroom Classic sta modula Library in Develop. Prvi v osnovi služi pregledovanju, arhiviranju in ocenjevanju fotografij, drugi pa je namenjen RAW>JPEG pretvorbi in fotografski post-produkciji, pri čemer bomo na delavnici zasledovali cilj bistveno kakovostnejših rezultatov, kot nam jih ponujajo sodobni fotografski aparati. Spoznali bomo digitalni negativ oz. zapis fotografije v surovem formatu RAW ter njegovo pretvorbo v JPEG zapis. Definirali bomo pomanjkljivosti datotek in spoznali načine, kako jih odpraviti. Še prej bomo spoznali delo s katalogi in osnove Import ter Export operacij.
Andrej Korenč, delavnica:
Zakaj in kako objektivi NIKKOR?
Za foto- in videoustvarjalce so v smislu delovnih pogojev in opreme fantastični časi; nikoli doslej v zgodovini fotografije ni bila na eni strani na voljo takšna raznolikost razpoložljivih fotografskih aparatov in objektivov, medtem ko na drugi strani množica galerijskih in predstavitvenih platform ponuja izpostavljenost in možnost biti viden. Kaj pa, če ta gneča artiklov na trgu pravzaprav otežuje izbor prave opreme, najti tisti pravi objektiv, sploh prepoznati izstopajoče izdelke? Na delavnici se bomo prebili skozi Nikonov tehnični žargon, spoznali odnos med optiko in vgrajenimi digitalnimi korekcijami pri aktualnih objektivih in spoznali širše možnosti bajoneta Z, predvsem ustvarjanje s t.i. vintage objektivi NIKKOR iz serij Ai/Ai-A in uporabo nekaterih adapterjev. Bajonet Z in objektivi od 0 do 100 v eni uri.
O avtorju
Andrej Korenč na področju profesionalne fotografije deluje zadnji dve desetletji, kot fotograf je sodeloval s številnimi slovenskimi mediji in podjetji ter razstavljal doma in v tujini. Na svoji poklicni poti je delal v praktično vseh žanrih fotografije, že vrsto let je aktiven na področju fotografskih izobraževanj in tehničnih svetovanj. Skozi celotno fotografsko pot pa ga spremlja sodelovanje s podjetjem Nikon, s katerim je sprva sodeloval v vlogi promotorja, zadnja leta pa je Nikonov tehnični predstavnik v Sloveniji in je znan kot izvrsten poznavalec fotografskih tehnik in tehnologij.
Prijava na dogodek
Popoldnevi z Nikonom
Število prostih mest je omejeno.
Prijave so obvezne.
Lokacija dogodka:
Studio V3, Ljubljana, Vilharjeva 3 [klik za lokacijo]
Spletno mesto v3studio.si
Parkiranje je mogoče na parkiriščih v okolici Festivalne dvorane / Pionirskega doma (vhod iz Vilharjeve) in za Gospodarskim razstaviščem.
Medijski pokrovitelj
Medijski pokrovitelj
Nikon Z
Nikonova napredna fotografska in predvsem optična tehnologija, bodisi uporabljena pri snovanju izjemnih objektivov, fotografskih aparatov, ali pa ekosistema foto- in videografskih dodatkov in pripomočkov, temelji na več kot 100-letnih izkušnjah.
Blagovna znamka Nikon je priznana po vsem svetu, postavlja nove mejnike in standarde v zasnovi in zmogljivostih sodobne fotografske opreme, Nikonovi revolucionarni brezzrcalni fotoaparati serije Z in objektivi NIKKOR Z, ki zanesljivo služijo tako ljubiteljem, kot zanesenjakom in profesionalcem, pa predstavljajo nove razsežnosti upodobitvenih zmogljivosti.
Nikon je zavezan cilju postati vodilni na področju upodobitvene kulture in razvijanja izdelkov, ki ne izpolnjujejo zgolj potreb uporabnikov, temveč jim omogočajo doseganje njihovega ustvarjalnega potenciala in uresničitev kreativnih vizij na najvišji možni ravni.